Thursday 29 April 2010

Vintage Button Necklace

I got this idea whilst I was on holiday in my old home town of Edinburgh. It is a copy of a necklace I saw on sale in Kath Kidstons store.


After my mum died a number of years ago now, I over took some of her button collection,
Lucky me :O) I love vintage buttons and this necklace is full of them! hehe


I bought the metal rings at a local craft store, and just used my Dremel to drill tiny holes in each
side of the button then attached them together with the rings. It was really quick and easy to make. I would advise to drill the holes outside with a bit of off cut wood to support the buttons. ( I did it inside and both my hobby mat and desk look as if they have woodworm!! Oh well i needed a new mat anyway tee hee)

And here is the finished product. A great everyday necklace if I do say so myself! :OD
I feel a cream/white coloured one coming in the pipelines!


10 comments:

  1. Så enkelt og allikevel så utrolig lekkert kjede!! Ga meg en sommerlig følelse dette her.
    Mange flotte knapper du har i samlingen din :)

    ReplyDelete
  2. Well, who thought buttons used to make a necklace would look so good! This is lovely Nina. Well done. Bet it makes you feel closer to your dear Mum! hugs Sharon

    ReplyDelete
  3. Så utrolig morsomt Nina! Syns det er veldig morro med ting som får meg til å virkelig smile bare ved å se et bilde! Det gjorde dette smykke! Herlig, og så utrolig kreativt:)

    Koslig at du la deg til som følger hos meg, og etter å ha snoket inne på siden min, legger jeg meg til som følger hos deg:) Masse fin inspirasjon her :)

    Klem fra Silje :)

    ReplyDelete
  4. Hei Nina! Så flott det ble!! Gleder meg til lørdag så jeg kan ta en nærmere titt på det.
    Vi sees snart!

    Klemmer fra Wenche :0)

    ReplyDelete
  5. Nina...what a great idea...the necklace looks great.

    Fi
    x

    ReplyDelete
  6. Heisann!

    Takk for koselig kommentar i min blogg *klem*

    Nyyydelig kjede du har laget, og så flott å få både vist fram og brukt knappene!

    ReplyDelete
  7. Hi Nina glad to have you back in blogland!!!! and thanks to for visiting and commenting too. This necklace is so gorgeous. what a great way to use up our button. I just might give it a go.
    Love Sarah XXX

    ReplyDelete
  8. Sød ide, og sikke nogen lækre knapper!
    Dejligt at se noget fra dig igen!
    Her er syge børn, så der sker ikke meget..

    God weekend

    ReplyDelete
  9. Nyyydelig vintage knappe-kjede!!
    Gleder meg til å se i hvitt/creme :)
    Klemmer fra Maya

    ReplyDelete
  10. Var inne på siden din sent i går kveld. Så kjedet av knapper for meg helt til jeg sovnet. Ingen tvil om at du har arvet mammas kunstneriske årer.
    Nydelig ting du har laget.

    ReplyDelete

Thank you for taking the time to leave me a comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...